Paulina Ołowska, Piotr Uklański, Paweł Althamer

Paulina Ołowska – Au Bonheur des Dames

W Stedelijk Museum w Amsterdamie do 27 stycznia 2014 będzie można oglądać wystawę poświęconą polskiej artystce Paulinie Ołowskiej. Jest to pierwsza indywidualna wystawa artystki w Holandii. W 2004 roku jej prace zostały ukazane w muzeum w Amsterdamie i dzięki temu stała się jedną z najbardziej fascynujących artystek swojego pokolenia. Ekspozycja obejmuje między innymi: obrazy, rysunki, kolaże, instalacje neonowe. Artystkę fascynuje sztuka ludowa, sztuki nowoczesne jak i awangarda. Wśród tematów, które inspirują Paulinę Ołowską są te, które oddają klimat ulic Warszawy z lat 60-tych i 70-tych.

Paulina Ołowska – Au Bonheur des Dames
Stedelijk Museum, Amsterdam
wystawa czynna do 27 stycznia 2014

www.stedelijk.nl

Piotr Uklański: ESL

Obecnie w Bass Museum w Miami Beach trwa wystawa Piotra Uklańskiego. Angielski jako drugi język lub ESL to tytuł wystawy określający status artysty, który nie jest do końca zintegrowany z amerykańskim społeczeństwem. Ponadto wystawa za pomocą różnych środków wyrazu wskazuje na jego niekonwencjonalne praktyki konceptualne i estetyczne w jego twórczości artystycznej. Ekspozycja stanowi eklektyczny wybór prac, obejmuje rzeźbę, malarstwo, fotografię, performance i film. Wystawa dotyczy zagadnień związanych z jego ESL – odzwierciedla stosunek do amerykańskiej popkultury, ukazuje status imigrantów, porusza tematy polityki tożsamości.
Piotr Uklański urodził się w 1968 roku w Warszawie. Studiował w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. W latach 1989/90 uczęszczał do gościnnej pracowni Marka Koniecznego, Kontynuował studia z wolnej stopy wraz ze Zbigniewem Warpechowskim, Krzysztofem Zarębskim i Pawłem Freislerem. Studiował także fotografię w Cooper Union School for Advancement of Science and Art w Nowym Jorku. Mieszka i pracuje w Nowym Jorku i Warszawie.

Piotr Uklański: ESL
Bass Museum, Miami Beach, Floryda
wystawa czynna do 16 marca 2014

Od 12 lutego w New Museum w Nowym Jorku będzie można oglądać wystawę Pawła Althamera. Instalacja „Draftsmen’s Congress”, która zadebiutowała na 7. Biennale w Berlinie w 2012 roku to projekt zajmujący białe ściany i podłogi muzeum, które stopniowo mają zapełniać się obrazami i rysunkami wykonanymi przez odwiedzających i zaproszonych gości. Ekspozycja zostanie uzupełniona rzeźbami i filmami. Założeniem artysty jest zacieranie granic pomiędzy przestrzenią publiczną a instytucjonalną przestrzenią wystawienniczą, między artystą a widzem.

Paweł Althamer – The Neighbors
New Museum, Nowy Jork
12.02.-20.0.2014

www.newmuseum.org

Fot. 1 Paulina Olowska, Lucky Sport, 2010, oil on canvas, 110 x 78 cm, Stedelijk Museum Amsterdam
Fot. 2 Piotr Uklański, Untitled (Priceless), 2012, Fiber reactive dye on oxidized cotton textile, 105×105 inches, Bass Museum, Miami Beach, Floryda
Fot. 3 Paweł Althamer, New Museum, Nowy Jork

Izabela Zywert

Udostępnij

Artykuł przygotowany we współpracy z Galerią Sztuki Katarzyny Napiórkowskiej www.napiorkowska.pl

alt

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *